Deník holky z lékárny
Vyšlo v časopise:
Čas. čes. lék., 92, 2020, č. 3, s. 34
Lékárník a jeho e-shop
E-shop je náš velký pomocník! Člověk si sám vybere, je maximálně edukovaný o tom, co si bere a jak to má používat (požívat). K nám do lékárny přijde pouze se jménem, nebo číslem objednávky, my mu balíček vydáme. Přitom šetříme svůj mozek, nervy a hlasivky.
Pacient se usměje, zaplatí a spokojeně odchází!
To by byla idylka, co?
Vlastně nebyla. Definitivně by naše práce ztratila smysl, protože na „výdej e-shopu“ není potřeba ani první stupeň základní školy. Hlavně, že celý život poslouchám: „Musíš se dobře učit, aby…“
Co se týče super balíčků, tak nejen, že mi vadí je vydávat, ale hlavně mi vadí to, že neustále poslouchám:
- Jak je možné, že to na e-shopu máte levnější?
- Můžete mi říct, proč to tady nemáte, když na e-shopu jasně píší, že to tady je?
- V balíčku něco mám a vy mi řekněte, jestli je to dobrý!
- Jak je možný, že neznáte sortiment vašeho e-shopu ?
- Já si z toho balíčku vezmu jen půlku, jo?
- Ale já žádné číslo objednávky nevím. Jméno? To taky ne, to manželka.
- Já si to objednám, a za hodinku si přijdu, ju?
- Doplňte si sami (a pak mi napište, u jakého čísla jste skončili)
Zkrátka e-shop je další věc, abychom se nenudili. A počkejte, co přijde, až se to naplno rozjede na receptech. Za chvilku si každý pacient pípne svůj recept, přijde mu jen balíček, my to pípneme v lékárně a tramtadadá, dál si s tím dělej, co chceš.
Zrovna tento týden se mi stala příhoda s jednou paní, o kterou se s vámi musím podělit.
Přijde paní do lékárny, že u nás má balíček. Hledám, ale nenacházím, takže si nechám ukázat SMSku. Samozřejmě. Běžný případ. Trefila město, dokonce i ulici (ale to byla spíše náhoda), ale s číslem popisným už to nedopadlo.
Já: „To jste si objednala do naší lékárny v Kauflandu.“
Paní: „Ne, to je sem!“
Já: „Ulici máte sice Hlávkovu, ale tam je i Kaufland, tak jste si to omylem poslala tam.“
Paní: „Slečno, já vedle Kauflandu bydlím už 25 let a vím, jak se ta ulice snad jmenuje.“
Já: „Ona tahle naše ulice je hodně dlouhá…“
Paní: „Ne, to teda není, Kaufland je ulice Zahradní a vy to máte špatně!“
Já: „Ulice Zahradní je z boku, Kaufland bohužel patří stále pod Hlávkovu.“
Paní: „Ne, nepatří! Já snad vím, kde bydlím.“
Došla jsem s paní k závěru, že asi se půlka ulice jmenuje Zahradní a druhá půlka Hlávkova, protože jinak tam stojíme ještě teď.
Co myslíte, kolik jsem ušetřila času, energie a hlasivek?
A to možná pak šla do Kauflandu a řekla: „Víte co, mám tady balíček, ale vezmu si jen ty odčervovací tablety, to ostatní teď nechci.“
A pokud si někdo myslí, že toto byla výjimka, tak ne, bohužel nebyla.
Ještě větší zábava je, když se pacientovi věnujete, nabídnete, co se dá a on pak řekne: „Můžete mi to napsat na papírek? Já si to doma objednám na internetu, to bude určitě levnější. A nebudu platit poštu, že ne?“
Ale jednou se mi stalo, že jsem se takhle jednomu pánovi věnovala, zajímal se o dražší produkty, byl to důchodce. Bylo mi líto, aby dával tolik peněz, když vím, že na e-shopu to máme v akci. Tak mu říkám: „Jestli chcete, napíšu vám to na papírek a objednejte si to přes internet, budete to mít levnější.“
Pán: „Ne, neobjednám! Vy jste mi tu vždycky dobře poradila, a proto chci dát ty peníze vám, ne nějakému internetu!“
Kéž by ty „naše hloupé řeči“ ocenilo více lidí, to by byla paráda!
Mějte se krásně!
Martina, holka z lékárny
Štítky
Farmacie Farmakologie Farmaceutický asistentČlánek vyšel v časopise
Časopis českých lékárníků
2020 Číslo 3
- Čokoláda podávaná v malých dávkách neškodí. Vědecky prokázáno!
- MUDr. Václav Šmíd, Ph.D.: Jaterní fibróza a iniciální stadia cirhózy jsou potenciálně vratné stavy
- Esenciální fosfolipidy v podpůrné léčbě jaterní steatózy asociované s metabolickou dysfunkcí
Nejčtenější v tomto čísle
- Osvědčení k výkonu lékárenské praxe zrušená a vydaná od 1. 2. do 29. 2. 2020
- Jak účinně a šetrně odstranit biofilm z rány a podpořit její hojení?
- Okénko do magistraliter
- Interaktivní dispenzační semináře za podpory společnosti Zentiva, k. s.