MEDIOX z pohledu jednoho z vás
Autoři:
Mgr. Ing. Tomeček Jiří
Vyšlo v časopise:
Čas. čes. lék., 92, 2020, č. 12, s. 28
Lékárna Sámova z Prahy 10 implementovala v říjnu systém Mediox. Požádali jsme jejího majitele PharmDr. Petra Slavíčka, aby se podělil o své zkušenosti s touto změnou.
Pane doktore, proč jste se rozhodl změnit systém, na který jste byl vy a vaši zaměstnanci zvyklí?
Zásadním důvodem ke změně bylo ukončení podpory našeho stávajícího programu Medico, se kterým jsme pracovali dlouhé roky, a nutno podotknout, že ke vzájemné naprosté spokojenosti. Ale tak jako poskytovatel tohoto SW, i my cítíme potřebu se posunout směrem k modernizaci a vyšší efektivitě s využíváním současných trendů. Mám přehled o běžně používaných lékárenských systémech, a tak jsem srovnával. Měsíční úhrady u systému Mediox jsou sice vyšší než u programu Farmis, ale Apatyku znám dlouhá léta a vím, že jejich program je opravdu propracovaný. Navíc patřím do sdružení Pharmapoint a vyzkoušel jsem si, jak je složité pracovat v programu, který nekomunikuje přímo se systémem. Každý přechodový můstek a konverze dat je při jakékoliv změně zdrojem chyb a problémů, které musí někdo řešit. Proto byl Mediox jasnou volbou.
Ptal jste se kolegů předem na kvalitu služeb společnosti Apatyka servis?
K tomu bych se vyjádřil snad jen tak: znám zástupce společnosti i tvůrce programu, věřím v kvalitu jejich systému a na rovinu, všude pracují jen lidé. Pokud něco nebude fungovat, vím, kam se mám obrátit.
Přejděme k vlastní implementaci. Jak jste byl spokojen s přípravou a následnou realizací převodu?
Když jsme se rozhodli změnit systém, proběhla obhlídka lékárny. Pracovníci Apatyky zrevidovali technické vybavení lékárny a upozornili na zařízení, která už nevyhovují potřebám moderního lékárenského systému. Následně nám poradce detailně vysvětlil další postup. Systém neměním v lékárně tak často, a je řada věcí, na které si musíte dát pozor a které vás na začátku ani nenapadnou. Například, které údaje a certifikáty jsou potřebné k převodu dat.
Jak byste ohodnotil další postup prací? Máme dobrou zkušenost. Vše, na čem jsme se domluvili, platilo. To by měla být samozřejmost, ale pracovníci společnosti nám ochotně pomohli i s dalšími požadavky, které nás napadly až při vlastním převodu. Na školení bylo příjemné právě to, že bylo podáno lidsky, což určitě přispělo k snadnějšímu a rychlejšímu pochopení celého systému. Školitelé měli profesionální a velmi příjemný, vstřícný přístup.
Vaše lékárna je součástí PharmaPointu, můžete prosím zhodnotit rozdíly před a po nasazení systému Mediox?
Rozdíl je podstatný. Využití benefitů a funkcionality v Medioxu proti předchozímu systému je nesrovnatelné. Nejvíce nám šetří práci přímé napojení nabídkových akcí a automatická cenotvorba, velmi propracovaný klientský systém, vše je uživatelsky přehledné a to opravdu šetří čas. Ten tak díky novému systému můžeme věnovat našim zákazníkům.
Děkuji za rozhovor.
PharmDr. Petra Slavíčka z lékárny Sámova se ptal
Mgr. Ing. Jiří TOMEČEK, Apatyka servis s. r. o.
KOMERČNÍ PREZENTACE
Štítky
Farmacie Farmakologie Farmaceutický asistentČlánek vyšel v časopise
Časopis českých lékárníků
2020 Číslo 12
- Jak a kdy u celiakie začíná reakce na lepek? Možnou odpověď poodkryla čerstvá kanadská studie
- FDA varuje před selfmonitoringem cukru pomocí chytrých hodinek. Jak je to v Česku?
Nejčtenější v tomto čísle
- MEDIOX z pohledu jednoho z vás
- OKÉNKO DO MAGISTRALITER
- OSVĚDČENÍ K VÝKONU LÉKÁRENSKÉ PRAXE
- Členské příspěvky ČLnK na rok 2021