MEDIOX z pohledu jednoho z vás
Authors:
Mgr. Ing. Tomeček Jiří
Published in:
Čas. čes. lék., 92, 2020, č. 12, s. 28
Lékárna Sámova z Prahy 10 implementovala v říjnu systém Mediox. Požádali jsme jejího majitele PharmDr. Petra Slavíčka, aby se podělil o své zkušenosti s touto změnou.
Pane doktore, proč jste se rozhodl změnit systém, na který jste byl vy a vaši zaměstnanci zvyklí?
Zásadním důvodem ke změně bylo ukončení podpory našeho stávajícího programu Medico, se kterým jsme pracovali dlouhé roky, a nutno podotknout, že ke vzájemné naprosté spokojenosti. Ale tak jako poskytovatel tohoto SW, i my cítíme potřebu se posunout směrem k modernizaci a vyšší efektivitě s využíváním současných trendů. Mám přehled o běžně používaných lékárenských systémech, a tak jsem srovnával. Měsíční úhrady u systému Mediox jsou sice vyšší než u programu Farmis, ale Apatyku znám dlouhá léta a vím, že jejich program je opravdu propracovaný. Navíc patřím do sdružení Pharmapoint a vyzkoušel jsem si, jak je složité pracovat v programu, který nekomunikuje přímo se systémem. Každý přechodový můstek a konverze dat je při jakékoliv změně zdrojem chyb a problémů, které musí někdo řešit. Proto byl Mediox jasnou volbou.
Ptal jste se kolegů předem na kvalitu služeb společnosti Apatyka servis?
K tomu bych se vyjádřil snad jen tak: znám zástupce společnosti i tvůrce programu, věřím v kvalitu jejich systému a na rovinu, všude pracují jen lidé. Pokud něco nebude fungovat, vím, kam se mám obrátit.
Přejděme k vlastní implementaci. Jak jste byl spokojen s přípravou a následnou realizací převodu?
Když jsme se rozhodli změnit systém, proběhla obhlídka lékárny. Pracovníci Apatyky zrevidovali technické vybavení lékárny a upozornili na zařízení, která už nevyhovují potřebám moderního lékárenského systému. Následně nám poradce detailně vysvětlil další postup. Systém neměním v lékárně tak často, a je řada věcí, na které si musíte dát pozor a které vás na začátku ani nenapadnou. Například, které údaje a certifikáty jsou potřebné k převodu dat.
Jak byste ohodnotil další postup prací? Máme dobrou zkušenost. Vše, na čem jsme se domluvili, platilo. To by měla být samozřejmost, ale pracovníci společnosti nám ochotně pomohli i s dalšími požadavky, které nás napadly až při vlastním převodu. Na školení bylo příjemné právě to, že bylo podáno lidsky, což určitě přispělo k snadnějšímu a rychlejšímu pochopení celého systému. Školitelé měli profesionální a velmi příjemný, vstřícný přístup.
Vaše lékárna je součástí PharmaPointu, můžete prosím zhodnotit rozdíly před a po nasazení systému Mediox?
Rozdíl je podstatný. Využití benefitů a funkcionality v Medioxu proti předchozímu systému je nesrovnatelné. Nejvíce nám šetří práci přímé napojení nabídkových akcí a automatická cenotvorba, velmi propracovaný klientský systém, vše je uživatelsky přehledné a to opravdu šetří čas. Ten tak díky novému systému můžeme věnovat našim zákazníkům.
Děkuji za rozhovor.
PharmDr. Petra Slavíčka z lékárny Sámova se ptal
Mgr. Ing. Jiří TOMEČEK, Apatyka servis s. r. o.
KOMERČNÍ PREZENTACE
Labels
Pharmacy Clinical pharmacology Pharmaceutical assistantArticle was published in
Journal of Czech Pharmacists

2020 Issue 12
- FDA Warns Against Self-Monitoring Glucose Using Smartwatches. What About in Czechia?
- Distribution and Localization of Specifically Modified Exosomes Can Improve the Treatment of Muscular Dystrophies
Most read in this issue
- MEDIOX z pohledu jednoho z vás
- OKÉNKO DO MAGISTRALITER
- OSVĚDČENÍ K VÝKONU LÉKÁRENSKÉ PRAXE
- Členské příspěvky ČLnK na rok 2021