#PAGE_PARAMS# #ADS_HEAD_SCRIPTS# #MICRODATA#

Contributions to the development of advertising in pharmacy I


Authors: V. Vranová 1;  V. Rusek 2
Authors place of work: Veterinární a farmaceutická univerzita Brno, Ústav aplikované farmacie 1;  Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, České farmaceutické muzeum v Kuksu 2
Published in the journal: Čes. slov. Farm., 2009; 58, 230-236
Category: Z historie farmacie

Summary

Advertising has been a part of the trade since its very beginning. An expansion of advertising began after the invention of book printing and the birth of newspapers, which made advertising effective. Advertising was also used by physicians, healers, pharmacists, herbalists, and quacks. Advertising activities were targeted not only at patients but also at (general) practitioners and pharmacists. Many types of advertising have been used, for instance mass advertising (press, visual, audio), direct advertising (sales representatives, friendly business relations, and personal letters), and goodwill (sponsoring, charity).

Key words:
advertising in pharmacy – pharmaceutical specialities – development of pharmaceutical practice


Zdroje

1. Vošahlíková, P.: Zlaté časy české reklamy. Praha: Karolinum 1999; 15

2. Zákon číslo 40/1995 Sb. o regulaci reklamy, ve znění pozdějších předpisů

3. Slovník naučný dr. Františka Ladislava Riegra. Díl 7. Praha: Kober 1868; 308.

4. Ottův slovník naučný, Díl 21. Praha: J. Otto 1904; s. 456.

5. Rusek, V. a kol.: Kapitoly z dějin československé farmacie. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo 1970.

6. Šedivý, E.: Příspěvky k dějinám lékárnictví na Moravě a ve Slezsku. Praha 1905; 152.

7. Jachan: Exkurse firmy B. Fragner. Časopis československého lékárnictva 1936; XVI (12), Mladá farmacie, V, č. 2, s. 12.

8. Ze dne. Časopis československého lékárnictva, 1936; XVI (10), 222–223.

9. Ze spolku. Časopis československého lékárnictva, 1938; XVIII (3), Mladá farmacie, VI, č. 5, s. 41–43.

10. Ze dne. Časopis československého lékárnictva, 1938; XVIII (7), 135.

11. Ze dne. Časopis československého lékárnictva, 1934; XIV (5), 150.

12. Ze dne. Časopis československého lékárnictva, 1933; XIII (8), 248.

13. Ze dne. Časopis československého lékárnictva, 1936; XVI (4), 94.

Štítky
Farmacie Farmakologie

Článek vyšel v časopise

Česká a slovenská farmacie

Číslo 5-6

2009 Číslo 5-6
Nejčtenější tento týden
Nejčtenější v tomto čísle
Kurzy

Zvyšte si kvalifikaci online z pohodlí domova

Důležitost adherence při depresivním onemocnění
nový kurz
Autoři: MUDr. Eliška Bartečková, Ph.D.

Koncepce osteologické péče pro gynekology a praktické lékaře
Autoři: MUDr. František Šenk

Sekvenční léčba schizofrenie
Autoři: MUDr. Jana Hořínková, Ph.D.

Hypertenze a hypercholesterolémie – synergický efekt léčby
Autoři: prof. MUDr. Hana Rosolová, DrSc.

Multidisciplinární zkušenosti u pacientů s diabetem
Autoři: Prof. MUDr. Martin Haluzík, DrSc., prof. MUDr. Vojtěch Melenovský, CSc., prof. MUDr. Vladimír Tesař, DrSc.

Všechny kurzy
Přihlášení
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu, se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Přihlášení

Nemáte účet?  Registrujte se

#ADS_BOTTOM_SCRIPTS#